For at være på forkant er det vigtigt at vide, hvad dine konkurrenter gør. Spionér på dem! Se, hvilken slags indhold de udgiver, hvilke taktikker de bruger til at øge trafikken og konverteringerne, og hvordan de positionerer sig på markedet. Det er også vigtigt at følge dine egne fremskridt, så du kan se, hvor du står i forhold til dem. Brug Google Alerts til at oprette søgeordsalarmer for dine konkurrenter. På den måde får du besked, når de offentliggør nyt indhold eller foretager ændringer i deres online-tilstedeværelse. Oversigt danske virksomheder kan du også klikke ind og finde mange af dine konkurrenter og klikke ind og finde mange flere informationer om dem.
Brug værktøjer til hjælp
For at være på forkant er det vigtigt at vide, hvad dine konkurrenter gør. Du kan bruge Google Alerts til at oprette nøgleordsalarmer for dine konkurrenter, så du får besked, når de offentliggør nyt indhold eller foretager ændringer i deres online-tilstedeværelse. På den måde kan du holde øje med deres fremskridt og se, hvor du står i forhold til dem. Ved at kende dine konkurrenter kan du bedre fastlægge en strategi og positionere dig selv på markedet.
Sådan kan du udnytte informationer om dine konkurrenter
- Undersøge deres målmarked
- Opdage deres strategi for indholdsmarkedsføring
- Identificere deres SEO-keywords
- Se, hvilke PPC-kampagner de kører
- Analysere deres aktivitet på de sociale medier
Alle disse oplysninger vil hjælpe dig med at holde dig foran konkurrenterne og bedre positionere dig selv på markedet.
Opsummering
Det er vigtigt at kende sine konkurrenter, hvis man vil være på forkant med konkurrenterne. Brug Google Alerts til at oprette nøgleordsalarmer for dine konkurrenter, så du får besked, når de udgiver nyt indhold eller foretager ændringer i deres online tilstedeværelse. På den måde kan du holde øje med deres fremskridt og se, hvor du står i forhold til dem. Ved at kende dine konkurrenter kan du bedre fastlægge en strategi og positionere dig selv på markedet. Tak for læsningen.