Motiveret på miljøet

//

Eftersom miljøet ofte er en del af dagsorden, kan man vidst godt varme sig ved at mange er begyndt, at se indad og ikke kun udad. Det ses ved at virksomheder omlægger deres miljøpolitik, kommuner gør en ekstra indsats og den gængse borgere hjælper også til.

Virksomhed og miljø

Virksomheder er begyndt at konkurrere på miljøpolitikken, hvilket naturligvis er en udgift for de større spillere. Det er det, da det koster mange penge at omlægge sin distributionskæde og produktion. Dog er det yderst nødvendigt, da man ellers vil se et stort tab i salg. Det ville ske, da kunderne er blevet bevidst om, hvor stor betydning det har, om et produkt er bæredygtigt eller ej. Derfor skal, især de små fisk, gøre alt for at følge med på hver eneste bølge der udsendes. Man skal som virksomhed være meget omstillingsparate og det er man først, når man er klar til at afvige enhver situation. 

Kommunalpolitik

Kommunalpolitik er i høj grad skiftende, når det kommer til miljø, da man ofte må indstille sig på at skulle følge med nyhedsstrømme og handle derpå. Alle kommuner i København har valgt, at man skulle sortere skrald ofte i op til 5-6 forskellige slags typer. Dette er en fremragende indsats og har påført, at vi alle skal deltage i oprydningen i miljøet. Forskelligt affald kræver forskellige forbrændingsprocesser, og med vores fælles påførte indsats, kan vi nu se mindre co2-udledning fra forbrændings-værfter.

Borgernes indsats

Sidst men ikke mindst, er det væsentligt, at få nævnt borgernes indsats, hvilken er yderst omfattende. De fleste unge mennesker er opmærksomme på miljøet i tislutning til mange medarbejdere af store virksomheder, da der ofte sende motivationstalere eller coaches ud for, at få udbredt idéerne om miljø endnu mere. Man har også set mange unge aktivister, hvilket blot er endnu et udtryk for de unges tilslutning til sagen.