Omnistrategi

//

Fakta om omnichannel

Omnichannel er et koncept, der indebærer, at integrerede marketingstrategier implementeres på tværs af alle kanaler. Dette inkluderer, men er ikke begrænset til, web, detailhandel, sociale medier og mobil. Et godt eksempel på en omnichannel er re-branding af Target-butikker til “Target’s Clearance” i Australien. Dette giver forbrugerne mulighed for at gå online via deres hjemmeside eller besøge en mursten og mørtel placering for at købe udsalgsvarer fra Target.

Omnichannel er især vigtigt for marketingfolk, der arbejder med B2B-kunder, da det giver virksomheder mulighed for at bruge klar kommunikation mellem kunder og medarbejdere. Kunder kan nå ud til virksomheder gennem deres foretrukne kommunikationsmetode (dvs. e-mail, telefon eller ansigt til ansigt), hvilket betyder, at der ikke er nogen barrierer, der forhindrer dem i at få deres spørgsmål besvaret og problemer løst.

En omnichannel marketingstrategi er en strategi, der ikke kun udnytter alle digitale kommunikationsmidler (e-mail, blogging osv.), men også sikrer, at kunderne kan nå ud til en virksomhed gennem mere traditionelle metoder såsom salgsstedsannoncering, telefon og ansigt. -til ansigt kontakt.

For eksempel bruger Omnichannel Marketing Australia et dedikeret salgsstedsmarketingteam, som kan gå dør-til-dør og dele flyers ud, men de kører også en e-mail-kampagne, der har til formål at tiltrække nye kunder gennem målrettede søgeord. Begge kommunikationsmetoder søger at engagere sig med kunden på deres vilkår, hvilket gør dem mere tilbøjelige til at bruge Omnichannel Marketing Australias tjenester.

En omnichannel marketing tilgang er en nødvendighed i nutidens utallige online og offline kanaler, såsom sociale medier, e-mail, SMS, apps og nettet. Omnichannel kræver, at marketingfolk forstår kunderejser på tværs af enheder og skaber ensartede kampagner, der engagerer kunderne, når de er mest modtagelige for budskabet. Ved at give en ensartet kundeoplevelse er marketingfolk i stand til at øge engagement og konverteringer.

Den primære fordel ved denne strategi er det faktum, at det giver organisationer mulighed for at engagere sig med kunder på et hvilket som helst tidspunkt i deres rejse gennem deres foretrukne kommunikationsmetode. Kunder kan nå ud via e-mail, telefon eller ansigt-til-ansigt kontakt. Har du spørgsmål?

CO2 Label

En del af Xcale Group

Bygvænget 47
4720 Præstø
Danmark