I dag er det de færreste virksomheder, der kan klare sig uden it. Derfor er det også vigtigt, at it-systemerne altid virker. Hvis der opstår et problem, kan det betyde nedetid for din virksomheds it-systemer. Det kan medføre et omsætningstab, og derfor bør it-problemer altid minimeres.
Du kommer formentlig ikke til at undgå it-problemer fuldstændigt, men det er en god idé at have en stående aftale med en kyndig og dygtig it-support. På den måde ved du lige præcis, hvem du skal ringe til, når du oplever it-problemer. Hvis din virksomhed befinder sig i Roskilde, er det en stor fordel at vælge en it-support fra samme by. På den måde kan du hurtigt få hjælp on location.
Få hjælp til flere forskellige problemstillinger
Når din it ikke fungerer, kan du få brug for IT support i Roskilde, hvis din virksomhed befinder sig her. Det er selvfølgelig ikke muligt at komme med en fuldstændig udtømmende liste over alle problemstillinger. Men ofte vil problemstillingerne høre under én af de følgende kategorier:
- Virusfjernelse
- Optimering af computer
- Apple support
- Netværksopsætning
- Datagendannelse
- Fjernkontrol
I så fald vil en kompetent it-support kunne hjælpe din virksomhed. Hvis du ikke umiddelbart mener, at du kan placere dit it-problem under én af kategorierne, kan du stadig kontakte it-supporten. Der er stor chance for, at de stadig kan hjælpe dig. Alternativt kan de videresende dig til en anden, der kan hjælpe.
Hvis du ikke er bosat i Roskilde
Hvis du ikke er bosat i Roskilde, kan du dog stadig sagtens vælge en it-support, der holder til i byen. Det skyldes, at mange it-problemer kan løses ved at dele skærmen. Det er også det, der kaldes for fjernkontrol.
På den måde kan medarbejderne ved it-supporten se din skærm og hurtigt finde årsagen til det problem, som du oplever. I nogle tilfælde er det ikke engang nødvendigt at dele skærmen. Her kan du blot nøjes med at ringe til it supporten, der så guider dig via telefonen.
Sådan finder du en kompetent it-support
Når du gerne vil finde en kompetent og dygtig it-support, er det vigtigt, at du kigger på medarbejdernes tekniske kunnen. Har de nogle uddannelser, der gør dem i stand til at forstå it på et højere niveau?
Det er også en god idé at kigge på deres erfaring. Har de allerede hjulpet flere firmaer med at løse deres it-problemer? Det er nemlig stor forskel på at opsætte Windows for sin moster og så hjælpe en mellemstor virksomhed med datagendannelse.
Sidst, men bestemt ikke mindst, bør du også prioritere en forståelig og respektfuld kommunikation. Det er nemlig vigtigt, at du og it-supporten forstår hinanden, når I skal finde en løsning på dine it-problemer.