I dag går flere og flere mennesker op i miljøet. Heldigvis! Eftersom mennesker igennem de sidste mange årtier bestemt ikke har passet på kloden. Det kan både ses og mærkes. Derfor er det simpelthen så vigtigt at alle gør hvad de kan, for at passe så godt på kloden som muligt. Det gælder både for privatpersoner men i den grad også for virksomheder – altså at man skal passe på kloden. Men faktisk kan der være et øget salg i, at vise at man er en virksomhed der tænker på miljøet. Læs her hvorfor det faktisk kan betyde et øget salg.
Vis jeres kunder at I værner om miljøet
Flere og flere mennesker er begyndt at gå op i hvordan ting påvirker miljøet. Det er alt lige fra produktionen, til transport og logistikken. Lige netop derfor, er der også begyndt at komme så mange labels med miljømærker. Det er nemlig en måde hvorpå virksomheder kan vise deres forbrugere, at de tænker på miljøet. Lige det med at tænke på og værne om miljøet, kan nemlig være en faktor der gør, at jeres kunder vælger jer frem for en konkurrent. Derfor er det en rigtig god ting at vise jeres kunder. Når i driver en miljøvenlig virksomhed passer i derfor på miljøet samtidig med at det kan betyde en øget omsætning for jer. Derfor er det også flere fordele ved at vælge at være en miljøvenlig virksomhed.
Husk at varemærkeregistrere jer
Når man som virksomhed virkelig prøver at skille sig ud og vise sine kunder at man gør noget anderledes, så kan der være nogen der ønsker at stjæle ideen. Hvis I har husket at lave en varemærkeregistrering af jeres navn, logo eller slogan så vil i ikke være lige så lette at kopiere. Derfor er det en måde hvorpå man kan beskytte sin forretning for kopiering. Nogle konkurrenter kan nemlig være så luskede at lave deres navn så tæt på jeres som muligt, for at forvirre kunderne. Hvis det er tilfældet, så kan kunderne ved en fejl handle hos jeres konkurrent i den tro, at de faktisk er kunder hos jer. Det er ikke noget man ønsker sig som virksomhed. Derfor er en varemærkeregistrering en virkelig god ting. Har i nemlig husket at varemærkeregistrere jer, så vil det ikke længere være lovligt at kopiere jeres identitet på den måde.
Varemærkeregistrering i DK eller udlandet?
Når du vil lave en varemærkeregistrering, så kan du både vælge om den udelukkende skal gælde i Danmark eller om den også skal gælde i udlandet. Dette valg kommer primært til at handle om type virksomhed du har. Har du en fuldkommen dansk virksomhed med et dansk navn, logo og slogan. Så er der ingen grund at vælge en varemærkeregistrering der også gælder i udlandet. Har du derimod en international virksomhed eller drømmer du om, at udvide dit marked på et tidspunkt, så kan der være gode grunde til at vælge at lave en udvidet varemærkeregistrering, der også gælder uden for Danmarks grænser.
Husk at forny din varemærkeregistrering
Det er før set, at virksomheder tror, at når de først har lavet en varemærkeregistrering, så gælder den for evigt eller i hvert fald i al virksomhedens levetid. Sådan forholder det sig dog ikke. En varemærkeregistrering gælder kun i ti år og skal derefter fornyes. Hvis du synes det er en svær proces at gennemskue, så skal du vide at du sagtens kan få hjælp til at varemærkeregistrere din virksomhed. Der findes i dag flere advokater der varetager den type opgaver og dermed kan hjælpe dig trygt igennem varemærkeregistreringen af din virksomhed.